Friday, July 4, 2014

Mighty Afifah : Aku Dan Kedegilan


So, masa aku sibuk menggeledah internet untuk tahu apa yang aku sepatutnya tahu, aku jumpa ni. Bentuk kuku yang melambangkan personaliti. Aku suka baca benda macam ni tapi tak bermakna aku percaya. Orang bodoh selalu kata kat aku jangan baca sebab nanti jadi kapir. 

Kepala hotak engkau. Mana yang baik kau amik, mana yang buruk kau fikir fkir lah. Bodoh. Beruk.

 Jadi, bentuk kuku yang aku ada adalah seperti di bawah. Aku takda kuku dan jari jemari yang cantik. Kuku aku petak dan bodoh. Tapi, aku sayang diri aku jadi aku hargai. Sebab apa? Sebab aku hebat. So ni characteristic aku berdasarkan kuku aku ;

square

  • Squarish: You’re serious and hard-headed
You’re the one with perseverance and guts; many men happen to fall under this type. Your serious attitude is a good thing, but your hard-headedness and inflexibility is like a flaw on a precious stone. If you could try to be less stubborn and think with more flexibility, things might work out more smoothly for you

Ya, aku memang degil. Sebab tu aku kuat bergaduh dengan mak dan juga orang-orang yang aku sayang. Sebab apa? Sebab aku degil, kepala batu. Kalau kau hantuk kepala kau dengan kepala aku, kepala kau akan pecah atas dua kemungkinan. Pertama, kepala aku keras macam batu dan kedua, dahi aku jendul. Kalau orang marah aku, aku akan pertahankan diri aku dengan menggunakan pelbagai jenis hikmat dan jurus supaya aku tak kalah. Aku tahu itu kecacatan yang aku ada. Tapi nak buat macam mana? Aku tak sempurna. Terima lah kecacatan aku. 

Aku tak cantik, aku yakin. Okay tak, aku gurau. Aku cantik. Maafkan aku sebab selama ni mengaku tak cantik. Aku ciptaan Tuhan. Jadi, aku cantik dan baik baik saja. Kau tak cantik, lantak engko. Disebabkan aku ada kecacatan, aku tak pernah punya teman lelaki yang bertahan lama. Tak, aku gurau lagi. Paling lama perhubungan percintaan aku ialah 3 ke 4 tahun. Aku dah tak ingat. Tapi, mengarut sebab tak kekal juga.  Sebab masing masing tak tahan dengan kedegilan dan panas baran dan juga kebodohan serta ketololan aku. Siapa yang boleh? Semuanya merungut macam bodoh. Aku pedulitaik. Aku tak bagi apa apa jenis kecelakaan kepada sesiapa yang merungut dan banyak songeh untuk bersama aku. Sebab aku, Afifah, seorang yang hebat. Aku boleh hidup tanpa kasih seekor jantan. Aku ada keluarga dan kawan kawan. Bukannya aku tak fikir atau apa, entah. Kalau ada, ada lah. Jodoh Tuhan tak kemana jadi aku hanya ikut arus. 

Aku ada berubah. Tapi ada beberapa beruk selalu kata "oh kau mana pernah berubah. Dari dulu sampai sekarang sama je". Nak berubah kena bagitau kau ke? Perubahan tu kau boleh tahu ke? Beruk. Bodoh, bersedialah untuk ke penjuru dunia. 

Aku Afifah seorang yang degil. Akulah syaitan tanpa sesalan. MUAHAHAHA!

Sekian,
Selamat berpuasa dan makan sampai muntah darah.
Yang Kepala Batu,
Afifah.

No comments:

Post a Comment